2. Organizacja uprawnień użytkownika

MODUŁ DZIENNIK DYŻURÓW wymaga organizacji ról a co za tym idzie praw do wybranych funkcjonalności aplikacji. W tym celu konieczna będzie pomoc administratora systemu, który posiada dostęp do sekcji administracji i modyfikacji ustawień.

Do dyspozycji mamy następujące uprawnienia:

DD – przeglądanie danych to prawo podstawowe, dające wyłącznie możliwość przeglądania dziennika bez możliwości edycji, kasowania czy generowania wydruków. Osoba z tym prawem może wyłącznie przeglądać dyżury oraz zdarzenia. Nie może nic zmieniać, kasować, dodawać czy drukować. Nie może dodawać dyżurów, zdarzeń, wiadomości, podsumowań itp.

DD – ewidencja danych (moje dyżury) to prawo, które pozwala już na ingerencję w dyżury ale tylko te, których jesteśmy uczestnikiem lub autorem. Osoba z tym prawem może dodawać zdarzenia, wiadomości i edytować/kasować powyższe (ale tylko te których jest autorem na dyżurze w którym jest członkiem personelu). Może dodawać i edytować podsumowanie dyżuru.

DD – dodawanie i edycja wszystkich dyżurów to prawo daje jeszcze większą kontrolę nad dyżurami i ich zapisami. Nie ogranicza nas tylko do dyżurów w których jesteśmy członkiem personelu. Prawo to daje możliwości dodawanie dyżurów, blokowanie dyżurów, kasowanie dyżurów oraz edycja nagłówka dyżurów.

DD – dodawanie, edycja, usuwanie wszystkich danych to prawo dedykowane jest dla kierownika dyżurów. Daje pełny dostęp do wszystkich funkcjonalności. Dodawanie, edycja, usuwanie wszystkich zdarzeń i wiadomości na wszystkich dyżurach niezależnie od tego czy jest się ich autorem.

Najczęstszy podziała praw dla dostępu wynika z kompetencji i ról w organizacji. Głównie inne prawa dotyczą pracowników – opiekunów a inne kierownika działu. Pracownik najczęściej otrzymuje prawo DD – przeglądanie danych oraz DD – ewidencja danych (moje dyżury). Kierownik dodatkowo otrzymuje prawa DD – dodawanie i edycja wszystkich dyżurów oraz DD – dodawanie, edycja, usuwanie wszystkich danych. Może też określić trzecią rolę, która ma oprócz praw pracownika, dodatkowo prawo DD – dodawanie i edycja wszystkich dyżurów. Jest to najczęściej pomocnik kierownika. Podział praw, wyznaczanie ról zależy wyłącznie od wewnętrznych potrzeb i wymagań. Powyższy podział jest przykładowy i bazujący na  doświadczeniach jakie zebraliśmy podczas wdrażania systemu.